Двигателят STIHL 4-Mix®: енергия в природата
Двигателят STIHL 4-Mix®: висока мощност при ниско тегло, иновативно използване на горивото, лесно управление, съчетава предимствата на двутактовия и четиритактовия двигател.
02.10.2023
Двигателят STIHL 4-Mix®: Четиритактов двигател с много предимства
Двигателят 4-Mix® на STIHL е четиритактовият двигател, който прави приятен дори най-трудния работен ден. Той е разработен така, че да подпомага потребителите възможно най-добре във всички аспекти на управлението и функционалността. Двигателят STIHL 4-Mix® се зарежда с обичайното гориво (смес 1:50, например STIHL MotoMix) и по този начин комбинира независимо от положението приложение с добро ускорение. Двигателят STIHL 4-Mix® постига високия си въртящ момент със сравнително нисък разход на гориво, при това работи с много ниски нива на вредни емисии. Компактната конструкция на двигателя 4-Mix® на STIHL осигурява изгодно съотношение между тегло и мощност и работа с минимални вибрации. Освен това той впечатлява с приятен звук.
ДВИГАТЕЛЯТ STIHL 4-MIX®: ПРИНЦИП НА ДЕЙСТВИЕ В ДЕТАЙЛИ
Двигателят STIHL 4-Mix® работи, както подсказва името му, в четири такта: Засмукване, сгъстяване, работа, отделяне. Принципът на действие в детайли е следният:
Коляновият вал се завърта, буталото се придвижва в цилиндъра надолу, всмукателният клапан се отваря, прясна смес отива в горивната камера. Особеното тук е, че клапанният механизъм на двигателя STIHL 4-Mix® и картерът са свързани със смукателния канал чрез байпасен отвор. Благодарение на тази иновативна конструкция на двигателя при всяко движение на буталото сместа от гориво, въздух и масло достига до компонентите на двигателя. Това осигурява постоянно перфектно смазване на двигателя 4-Mix®. По този начин отпада редовната смяна на маслото.
При движението на буталото надолу в картера възниква свръхналягане. По този начин сместа от картера се транспортира през корпуса на гърбичното колело в смукателния канал и достига до горивната камера, при което всички места за смазване се омокрят. Буталото в двигателя STIHL 4-Mix® отново се завърта нагоре, сместа в горивната камера се компресира.
В най-горната позиция на буталото, на т.нар. горна мъртва точка, сместа в двигателя STIHL 4-Mix® е с най-голямо сгъстяване. Малко преди достигане на горната мъртва точка запалителната свещ задейства изгарянето на сместа с помощта на запалителна искра. Чрез това ранно запалване сместа в горивната камера се изгаря ефективно и с минимален остатък. Освен това чрез запалването буталото отново се натиска надолу и енергията се предава към функционалния елемент на продукта STIHL.
Преди буталото да достигне най-долната си позиция, долната мъртва точка, гърбичното колело отваря изпускателния клапан във вътрешността на двигателя STIHL 4-Mix®. Така при следващото движение на буталото нагоре възникналите отработени газове се избутват от горивната камера през изпускателния канал. И всичко започва от начало.
Изключително висока мощност. Минимално усилие при стартиране
За да се улесни стартирането на двигателя STIHL 4-Mix®, той има вградена автоматична декомпресионна система, която функционира по следния начин: При стартиране на двигателя 4-Mix® посредством гърбицата на центробежна тежест се отваря всмукателния клапан. Част от налягането при компресия може да се изпусне през него и така усилието, което е необходимо за запалване на двигателя, се намалява ефективно. Веднага след като оборотите на стартера бъдат надвишени през първия работен такт, автоматичната декомпресия се деактивира автоматично и двигателят 4-Mix® продължава да работи с пълна компресия ефективно и мощно.
Специалната конструкция на двигателя 4-Mix®: ниско тегло, голяма ефективност
Двигателят STIHL 4-Mix® е с ниско тегло. В резултат на работата му с двутактова смес отпадат необходимите при обикновените 4-тактови двигатели части, като например маслена помпа, маслен филтър и маслена вана. Това прави двигателя не само по-лек, но и по-лесен за техническо обслужване: проверката и смяната на маслото, както и изхвърлянето на отработеното масло вече не са необходими.
Двигател STIHL 4-Mix® или 2-Mix?
И двете ни водещи двигателни системи са иновативни, мощни и особено ефективни. В следващата таблица сме обобщили най-важните основни данни за съответните системи.
Двигател STIHL 2-Mix | Двигател STIHL 4-Mix® |
---|---|
Ефективно използване на горивото | Оптимално използване на наличната мощност |
По-ниски експлоатационни разходи | Независима от положението употреба |
Високопроизводително задвижване | Много висок въртящ момент |
Компактна конструкция | По-малко вредни емисии |
Двигател STIHL 4-Mix® - обобщение:
- Намаляване на вредните емисии: Чрез почти пълното изгаряне на горивото се изпълнява строгата европейска директива за вредни емисии в отработените газове при моторни уреди, степен V.
- Без смяна на маслото: Лесна техническа поддръжка, тъй като се използва обичайната горивна смес.
- Ниско тегло: Необходимите при традиционните 4-тактови двигатели части, като например маслена помпа, маслен филтър и маслена вана тук са излишни, тъй като двигателят работи със смес от гориво и масло.
- По-ниско ниво на шум: Дори при работа на максимална мощност, шумът е в допустими граници.
- Мощност и висок въртящ момент: Неговата висока компресия осигурява висока мощност.
Двигателят STIHL 4-Mix® е четиритактов двигател, който благодарение на зареждането със смес от масло и гориво не се нуждае от компоненти като маслена помпа, маслен филтър, маслена вана, което осигурява компактна конструкция, съчетана с максимална мощност.